نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی پخش زنده بازی دورتموند و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین فن دایک در رادار بایرن مونیخ ستاره سابق پرسپولیس مربی تیم ملی شد اوبلاک در لیست فروش اتلتیکومادرید پخش زنده بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر + تماشای آنلاین اعلام ترکیب استقلال مقابل تراکتور پخش زنده بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر + تماشای آنلاین سرمربی برزیلی پرسپولیس جزو ۱۰ مربی گران ایران هم نیست محرومیت اسماعیلی‌فر و تغییر خط دفاعی پرسپولیس مقابل سپاهان اعلام ترکیب تراکتور مقابل استقلال
سرخط خبرها

ادامه رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال| جدال شش امتیازی عنایتی در بوشهر

  • کد خبر: ۷۲۰۸۷
  • ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
ادامه رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال| جدال شش امتیازی عنایتی در بوشهر
هوادار برای حفظ صدرنشینی لیگ دسته یک امشب برابر شاهین به میدان می‌رود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هفته سی ویکم لیگ دسته یک فوتبال کشور در داغ‌ترین حالت ممکن امروز پیگیری می‌شود و شاگردان غلامرضا عنایتی، تک سرمربی مشهدی حاضر در این پیکارها، باید از ساعت ۲۰:۳۰ در جهنم بوشهر به مصاف شاهین شهرداری این شهر بروند. دیداری که علاوه بر حساسیت‌های جدولی، قطعا داغی طاقت فرسای آب وهوای بوشهر را هم به همراه دارد. هوادار عنایتی که این روز‌ها سودای صعود به لیگ برتر را در سر می‌پروراند، بی ‎شک در حساس‌ترین بازی فصل باید برابر شاهین مهابادی به میدان برود که با این مربی متحول شده است و حالا تخته گاز به سمت رؤیای صعود گام برمی دارد.

 

وضعیت هوادار عنایتی و شاهین مهابادی، حکایت ۲ قطار تندرویی است که در کورس با یکدیگر به سمت سرنوشت می‌تازند و باید دید امشب کدام یک ترمز دیگری را خواهد کشید؟! بدون شک توقف هر ۲ قطار در ایستگاه تساوی بهترین اتفاق ممکن در فاصله ۴ هفته مانده به پایان رقابت‌ها برای رقبای آن هاست. بادران، فجرسپاسی، مس کرمان و حتی خوشه طلایی ساوه همه و همه منتظر این اتفاق هستند.


تقابل بهترین خط دفاع و بهترین خط حمله

آرمان گهر یکی از تیم‌های عجیب وغریب لیگ دسته یک است که با وجود قرارگرفتن در رتبه دهم جدول با ۳۹ گل بهترین خط آتش رقابت‌ها را تا اینجا به خود اختصاص داده است، اما اگر از نمونه عجیب آرمان گهر بگذریم، هوادار رضا عنایتی، مهاجم شش دانگ سال‌های نه چندان دور فوتبال ایران که آقای گل تاریخ لیگ برتر هم به حساب می‌آید، با ۳۷ گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارد. در مقابل شاگردان داوود مهابادی در شاهین بیش از آنکه با تکیه بر بردهایشان به رتبه سوم جدول رسیده باشند، با تکیه بر خط دفاعی مستحکم و کسب ۱۳ تساوی که عمده آن‌ها بدون گل بوده است، توانستند تا به اینجا شانس صعودشان را حفظ کنند. شاهین شهرداری بوشهر با ۱۵ گل خورده از ۳۰ بازی بهترین خط دفاع لیگ دسته یک را داراست و این موضوع، تقابل امشب میان یکی از بهترین خطوط حمله لیگ و بهترین خط دفاع را جذاب می‌کند.


مسئله آقای صادقی!

ایمان صادقی، سنگربان شاهین بوشهر، غایب بزرگ بازی امشب است؛ گلری که به واسطه ۴ کارته شدن در بازی امشب حاضر نخواهد بود و این بزرگ‌ترین شانس تیم عنایتی در بوشهر خواهد بود. صادقی در این فصل و در ۳۰ بازی‌ای که برای شاهین انجام داده بود، با ۱۷ کلین شیت آماری خیره کننده از خود برجا گذاشته است و یکی از عوامل اصلی موفقیت‌های تیم مهابادی به شمار می‌آید. حالا غیبت صادقی به مسئله جدی شاهینی‌ها بدل شده است و باید دید گلر جوان و دوم این تیم، یعنی عزیزی، می‌تواند جانشین خوبی برای او باشد یا همین عاملی می‌شود تا تیم عنایتی به یکه تازی در صدر جدول ادامه دهد.


شطرنج عنایتی و مهابادی

سرمربیان استقلالی ۲ تیم هوادار و شاهین در این فصل نشان دادند تیم هایشان فوتبال تاکتیکی و شطرنج واری را به نمایش می‌گذارند. غلامرضا عنایتی با تکیه بر دانش فنی خود به عنوان یک مهاجم، تیمش را در بعد هجومی زهردار روانه میدان می‌کند؛ به شکلی که حتی با جدایی حمید کاظمی، آقای گل ۲ فصل گذشته لیگ دسته یک، در نیم فصل و پیوستنش به بادران خللی در کار تهاجمی تیم عنایتی به وجود نیامد و تیم او همچنان در گام هجومی خطرناک است. در مقابل داوود مهابادی که در دوران بازی مدافع بوده، توانسته است در تیمش، شاهین، اندیشه‌های تدافعی خاصی را پیاده کند. به نحوی که گل خوردن شاهین به رؤیایی برای حریفان بدل شده است. متوسط هر ۲ بازی یک گل خورده برای شاهین آمار خوبی است که تیم مهابادی را به تیمی دفاعی تبدیل کرده است.


شاهکار امتیازی عنایتی

غلامرضا عنایتی در نیم فصل سال قبل بود که مالک سرمربی هوادار شد. او با خرید ۵۱ درصد از امتیاز باشگاه رسما مالک تیم شد و خودش هم بالای سر تیم ایستاد. عنایتی در فصل قبل توانست تیم را با ۳۵ امتیاز قهرمان نیم فصل دوم کند و با ۵۵ امتیاز در مجموع رتبه پنجم جدول را به دست بیاورد. تیم سرمربی مشهدی امسال تاکنون و با گذشت ۳۰ بازی ۵۳ امتیاز دارد و صدرنشین است. عنایتی از ۱۴۱ امتیاز ممکن در ۴۷ بازی که هدایت هوادار را به عهده داشته، ۸۸ امتیاز دشت کرده که این یعنی او ۵/۶۲ درصد امتیازات ممکن را با هوادار به دست آورده است. آمار خوبی که همه و همه از آن حکایت دارد که تیم تهرانی با هدایت عنایتی شایستگی صعود به لیگ برتر را دارد؛ شاید بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ دسته یک کنونی.


شاهین در اندیشه کشیدن ترمز هوادار

شاهین برای اینکه شانس‌های صعودش به لیگ برتر را افزایش دهد، به هر ۳ امتیاز دیدار با هوادار نیاز مبرم دارد. شاگردان عنایتی حتی اگر امشب برنده بازی نباشند، باز شانس ماندن در بالای جدول و میان ۲ تیم صعودکننده را دارند، اما شاهین اگر نتیجه نگیرد، از هوادار و بادران دور و دورتر می‌شود. تیم بوشهری با پیروزی در بازی شش امتیازی امشب ۵۲ امتیازی می‌شود و فاصله اش با هوادار را به یک امتیاز می‌رساند و این یعنی آنکه در ۳ بازی باقی مانده اش که به مراتب ساده‌تر از بازی‌های هوادار است، می‌تواند به این تیم برسد. شاهین در ادامه مسیر با فجرسپاسی، گل ریحان و استقلال ملاثانی بازی دارد، اما هوادار باید با فجرسپاسی، مس کرمان و شهرداری آستارا روبه رو شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->